zondag 11 juli 2010

Hoe kan ik in Windows 7 zoeken op internet toevoegen aan Menu Start?

Je hebt standaard de beschikking over een zoekfunctie in het Menu Start. Zodra je een zoekopdracht typt verschijnen automatisch de zoekresultaten met daaronder een optie "Meer resultaten bekijken". Hieraan kun je ook een optie "Op internet zoeken" aan toevoegen, zodat je snel je zoekopdracht op internet voort kunt zetten.

Deze optie is op twee amnieren te activeren, via het groepsbeleid, alleen beschikbaar in Windows 7 Professional en Ultimate en via het register.

Register

Als eerste de manier via het register. Ga hiervoor naar Start en klik op Alle Programma's. Klik daarna op Bureau-accessoires en klik hieronder op Uitvoeren. In het vak typ dan regedit en druk op OK. Navigeer dan naar de onderstaande sleutel.
HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Windows\Explorer
Ga dan bovenin in het menu naar Bewerken en klik op Nieuw en kies voor DWORD waarde. Geef deze de volgende naam "AddSearchInternetLinkInStartMenu" en dubbelklik hierop. In het venstertje dat opent vul als waarde '1' in en druk op OK. Na het uitloggen of herstarten is de "Op internet zoeken" optie ook beschikbaar in het Menu Start. Zoeken op internet optie toevoegen

Groepsbeleid

Als tweede de manier kan dit via het groepsbeleid ingesteld worden, deze manier is alleen beschikbaar voor gebruikers van de Windows 7 Professional en Ultimate versie. Ga hiervoor naar Start en klik op Alle Programma's. Klik daarna op Bureau-accessoires en klik hieronder op Uitvoeren. In het vak typ dan gpedit.msc en druk op OK.
Klik hier dan op Gebruikersconfiguratie en kies voor Beheersjablonen en vervolgens op "Menu Start en Taakbalk". Zoek dan in de lijst 'De koppeling Op internet zoeken toevoegen aan Menu Start' en dubbelklik hierop. Klik dan op Ingeschakeld en vervolgens onderaan op OK en de optie is direct te zien in de zoekfunctie in het Menu Start.
Zoeken op internet optie toevoegen
Bron: WebSonic

Geen opmerkingen:

Een reactie posten